Irodai torna

Munkája a székhez köti és naphosszat a számítógép előtt ül?

Nem csoda, ha a hátizmai és a nyaka egyre rosszabbul viselik a mindennapi ülőmunkát. Ha úgy érzi elgémberedett, ne hagyja, hogy rossazbbra forduljon!

Az alábbi kis irodai minitornával izmai újra ellazulnak, a vérkeringése felfrissül és újra jobban megy a koncentráció is!

Fontos: a gyakorlatokat egyenes háttal és leengedett vállakkal végezze!

 

1. Karokat a test mellé leengedve körözzön vállaival hátrafelé tízszer.

2. Húzza befelé állát, „tokát képezve”, majd lazítsa el. Ismételje tízszer.

3. Tegye a vállára kezeit, a könyököket mellkas előtt érintse össze. A jobb könyököt hátravive arccal is forduljon jobbra. Ugyanezt végezze el a baloldalra is. Mindkét oldalra tízszer ismételje.

4. Maradnak vállon a kezek, könyökök összeérintve. Fejét lehajtva gömbölyítse hátát, majd vigye hátra mindkét könyökét, emelje meg fejét, állát húzza be. Ismételje tízszer.

5. Engedje el vállait, fejét hajtsa balra, miközben a másik kezével lefelé nyújtózik, 15-20 másodpercig tartsa meg a pozíciót, majd végezze el jobb oldalra is.

 

Hogy érzi magát?